Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 25.04.2018, 09:22

Школа №4

м. Знам’янка


Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти уроків [3]
Сценарії виховних заходів [0]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 185
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Методична скринька » Конспекти уроків

Оповідання для твоїх ровесників. В.Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло»
10.04.2018, 12:01

   Тема. Оповідання для  твоїх  ровесників.    В.Сухомлинський  « Красиві  слова  і  красиве діло»

Мета .  1.Ознайомити  з  новим  твором В.Сухомлинського. Вчити  давати  характеристику   дійовим  особам. Порівнювати  вчинки   персонажів , робити  висновки  щодо  прочитаного .

2. Розвивати  зв’язне  мовлення , критичне  та  творче  мислення  ; вміння цінувати  думки  інших.

3.Виховувати  доброту , чуйність , вміння  бачити  й  творити  красу  .

Обладнання :   підручник  « Читанка » О.Савченко , 3 клас , картки  із  завданнями , портрет В.Сухомлинського , дидактичний  матеріал .

Тип  уроку : урок  вивчення  нових  знань .

Очікувані  результати :

  1. Уточнять  свої  знання  про  красу , з  чим  дружить  краса .
  2. Зможуть  проаналізувати  вчинки дійових  осіб, дати  їм  свою  оцінку.
  3. Працюватимуть  в  групі , прислухаючись  до  думок  інших  , та  робитимуть  свої  висновки.
  4. Відстоюватимуть  свою  позицію , аргументуючи , чому  так .

               Хід  уроку

І. Організаційний  момент .

-Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. У наш клас прийшли гості. Давайте привітаємо їх.

Щоб  урок пройшов добре, давайте  налаштуємося  на  плідну  працю .

Психологічний  настрій

Люблю  я  свій  розум , увагу  і  пам'ять ,

Працює  мій  мозок  і вчусь  я  старанно .

Сприймаю  все  нове  і  мислю  критично ,

Учителя   слово  здійсню  я  практично

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.

  1. Мовна розминка. Давайте пповедемо тренувальні вправи для нашого мовного апарату. «Посмішка», «Хоботок», «Комар», «Кінь».
    1. Гра «Здогадайтеся: про кого або про що я розповідаю».
  • Учень, школяр, черговий, третьокласник, син, онук, племінник, пустун - … (хлопчик).
  • Чекає, зустрічає, запитує, годує, читає, готує, прибирає, посміхається, виряджає, піклується, стомлюється - … (мама).
  • Іде, капає, ллє, мочить, закінчується - … (дощ).
  • Мрійник, вигадник, казкар, поет, фантазер - … (письменник).
    1. Гра «Закінчіть речення»

Байки пише … (байкар).

Вірші складає … (поет).

Казки вигадує … (казкар).

Прозу створює … (прозаїк).

  • Хто з названих письменників пише оповідання?
  • Що таке оповідання? Чим оповідання відрізняється від казки і вірша.
    1. Вікторина «З якого це оповідання?»
  • Прочитайте «ланцюжки» слів. Пригадайте, в яких оповіданнях ви зустрічали ці персонажі і предмети.
  • Учитель, директор, клас, горбатенька … (Горбатенька дівчинка»).
  • Яринка, мама, маленька сорочечка … («Як же все це було без мене?»).

     Учителька Катерина Іванівна, учні, голубе небо, Валя … («Я хочу сказати своє слово»).

  • Марійка, Миколка, Лариса, піжмурки … («Про що дума Марійка»).
  • Сергійко, Петро, Максим, Гриць, квітка … («Сергійкова квітка»).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • А об’єднує усі ці оповідання ім'я видатного педагога, прекрасного письменника Василя Олександровича Сухомлинського. Саме із ознайомлення з його читацькою скарбничкою ми почнемо вивчати новий розділ.
  • Прочитайте як він називається.
  • Так «Оповідання про справи твоїх ровесників». 
  • Хто такі ровесники?
  • Про що може йти мова у творах для ровесників?
  • У цьому розділі ми познайомимося із творами відомих нам авторів і авторів досі для нас невідомих. Усі твори про ваших ровесників і для ваших ровесників, про їх справи, вчинки добрі і недуже.

ІV. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом В.О.Сухомлинського.

   1.  Працює дослідницьке бюро:

 

1 дослідник. Народився В.О. Сухомлинський 28 вересня 1918року в с. Василівці на Кіровоградщині в родині бідного селянина.

2 дослідник. У 1933 році Василь закінчив семирічну школу. Однокласники згадували, що у Василя був чудовий характер. Він був енергійним, життєрадісним хлопчиком, дуже любив читати твори Т.Шевченка, П.Мирного.

3 дослідник. Закінчив Кременчуцький педінститут і працював учителем української мови і літератури, був завучем.

4 дослідник. У 1941 році, коли розпочалася війна, Василь Олександрович пішов на фронт. Але довелося воювати недовго, бо був двічі поранений і довго лікувався. 

5 дослідник. У 1948 році Василь Олександрович стає директором Павлиської школи

 Я хочу ще додати. Понад тридцять п'ять років працював Василь Олександрович учителем і директором школи. Тридцять два роки вів педагогічний щоденник, у якому записував свої спостереження за поведінкою ді­тей. Твори

Сухомлинського видані 53-ма мовами світу. Країни, де видавалися твори, це:  Білорусь, Грузія, Молдова, Німеччина, Китай, Польща та інші. Сухомлинський – заслужений учитель України. За свою працю мав багато державних нагород. У 2003 році вийшла ювілейна монета України «В.Сухомлинський» вартістю 2 грн., кількістю 30000 штук.

2.Ознайомлення із статтею «Василь Сухомлинський» (про нього).

  • Яким незвичайним учителем був В.Сухомлинський, дізнаєтесь,  прочитавши про нього статтю (с.66)

Учні читають мовчки. Потім дають відповіді на запитання вчителя.

  • Кому Сухомлинський присвятив усе своє життя? (дітям)
  • Що робив він у Павлиській школі? (директором)
  • Що намагався відобразити у своїх творах?( спостерігав за життям дітей)

              Знайдіть яке слово тут заховалось

                         К о д а р т с  а

2.Мозковий  штурм

  • А  що  таке  краса ?

( Це  те , що  приємно і  подобається  всім  людям , все  те  добре і  прекрасне , що оточує  нас  і викликає  радість)

  У  світі  навколо  нас  існує  стільки  краси , хоча  інколи  ми  її  зовсім  не  помічаємо .

  •  А  як  ви  думаєте , що  може  бути  красивим ?

- У  людини  все повинно  бути  прекрасним  і  думки, і  почуття , і  слова , і  вчинки .                                         

  VІ. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Передбачення  за  ключовими  словами .
  • А  тепер  уважно  подивіться  на  слова і  передбачте , про  що  буде  наше  сьогоднішнє оповідання.
  • Дощ 
  • Хлопці
  • Незнайомець
  • Співчували
  • Допоміг
  •  Чим  відрізняється співчуття  від  допомоги ?
  • Яку  б  назву ви  придумали  до  оповідання ?
  • Оповідання  В.Сухомлинського має  назву« Красиві  слова  і  красиве  діло» . Чи справдилося  ваше  передбачення  ми зараз  і  перевіримо .
  1. Опрацювання  твору  В. Сухомлинського .
  1.  читання  твору вчителем або сильним учнем.
  •  Де  і  коли  відбуваються  події , описані  в  творі ?
  1.  словникова  робота
  2. Які слова були не зрозумілими

Вправа на миттєве сприйняття слів.

Слова на картках-блискавках: її, в цей, суху, мокру, гарні, красиві,негода, хатина, хатинка.

- Яке слово найменше з прочитаних? Які запам’ятали слова-антоніми? А синоніми? Продовжіть їх ряд (Чудові, прекрасні).

  • У  тексті  ви  зустріли  слово  негода . Яким  словом  його  можна  замінити ?

 

Фізкультхвилинка

  1.               Вправа « Ми одна сімя»
  2. Повторне читання оповідання «ланцюжком».

- Скільки дійових осіб у творі?

  1.  вибіркове  читання
  •   Знайдіть  в  оповіданні  слова , які   пояснюють  подані  вислови :

    Небо  затягло  хмарами -…  захмарило

    Дуже  сильний  дощ -…    ллє, мов з відра

    Дуже  мокрий -…  як хлющ

  •   Прочитайте  слова хлопців  із  оповідання . Чи  можна  сказати,  що  їх  слова  були  красивими ?
  • Про  яке  красиве   діло  говориться  в  тексті ? Прочитайте .

Гра «Розвідники»

  • Знайдіть у тексті порівняння. Що автор хотів ними підкреслити?

Робота з ілюстрацією до оповідання.

  • Розгляньте  малюнок  до  твору . Знайдіть  і  зачитайте  уривок  тексту , який зобразив  художник .
  1. читання  по  замовленню ( по  1  реченню)

- що це за маленька хатинка стояла серед поля? Прочитайте.

  • Чому  хлопці  опинилися  в  ній ? Що вони побачили?
  • Який  вигляд  був  у  незнайомого  хлопчика ?
  • Що йому сказав перший хлопчик? Що промовив другий? Прочитайте ці слова.
  • Чи можна сказати, що слова цих двох хлопчиків красиві?
  • Що зробив третій хлопчик?
  • Поміркуйте, що змоклому хлопчику було в цей момент потрібніше красиві жалісливі слова чи сухий одяг?
  • У яких словах оповідання висловлено його головну думку?
  • Що автор хотів показати вам вчинками героїв?

 

Групова   робота

Вправа  « Сенкан» 

Підсумок уроку

1. «Звернення до автора»

- Якби Василь Сухомлинський був живий і зараз стояв перед вами, що б ви йому сказали після того, як прочитали його твір «красиві слова і красиве діло…»

 

2. Рефлексія.

а) «Хвилинка роздумів»

- Який урок ви для себе взяли з цього оповідання? Заплющить очі і поміркуйте, чи можете ви самі назвати себе «справжнім другом»? чи не завинили ви перед своїм другом? Може в когось з вас є привід попросити у свого кращого друга пробачення?

Гра «Закінчи речення»

Сьогодні урок навчив мене…

Прочитане оповідання спонукає мене…

Найцікавіші завдання на уроці…

VІІІ. Домашнє завдання.

Скласти розповідь за темою «Гарні не красиві слова, а красиві діла. Дібрати прислівя, співзвучні з темо

    І  все  ж, діти, я хочу сказати останнє слово.

 Найголовніше – це  жити для  інших , допомагати  їм , підтримувати  в  горі  і в  радості .

            Хай тепло ваших сердець зігріває всіх — і рідних, і друзів, і   навіть незнайомих людей.  

 

                                                                                                                   Вчитель Безпала О.В.

Категорія: Конспекти уроків | Додав: elen
Переглядів: 10 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

©Знам'янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz