Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 20.08.2019, 18:52

Школа №4

м. Знам’янка


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 214
Форма входу

Вступ до школи

ПОРАДИ       БАТЬКАМ    ПЕРШОКЛАСНИКІВ  

        Хотілося сказати кілька слів не про дітей а про нас дорослих про наше ставлення до їхніх успіхів і що важливіше до їхніх невдач. Шкода, але ми, батьки, часто нетерплячі та егоїстичні, хоча виправдовуємося хорошими намірами. Але якими б не були виправдання, наше роздратування, крики, з’ясування стосунків, покарання - все це додаткові стресові ситуації, постійний дитячий біль від непорозуміння та образи. Чим більші наші старання, чим більше уваги ми приділяємо дітям, тим вищий батьківський рівень домагань, тим більша надія і бажаніша наша нагорода-добрі оцінки.

Чому важко першокласнику?
Кажуть, починати завжди важко. Проте усі знають, що багато чого в нашому житті залежить від доброго початку. Пам'ятайте про це, до­рослі, і ніколи не вимовляйте слова: «Це тільки перший клас!»
Серед безлічі почуттів, які наповняють батьків, коли вони вперше проводжають своїх дітей до школи, виявляються два найсильніших — радість і тривога. Радість, що малюки виросли і їх чекає багато незвіда­ного і захоплюючого. Тривога — як вони впораються зі шкільними тур­ботами, чи не стануть відстаючими, як складуться їхні взаємини з навко­лишніми. Швидко проходить святкова вереснева атмосфера, почина­ються шкільні будні і для тривог з'являються реальні підстави. Дитину немов підмінили.
Схвильовані мами, а зрідка навіть татусі, поспішають поділитися з учителем своїми переживаннями. Про що вони говорять?
Про те, що до школи у них була чудова дитина, товариська, добра, слухняна, старанна. Вихователі дитсадка постійно хвалили і дотепер зга­дують із задоволенням.
А тепер усе змінилося, малюка просто не впізнати! Уроки робити не хоче, тягне, відкладає на потім. Доводиться примушувати, силоміць садовити за стіл. І ось тут щоразу починається справжній кошмар: кру­титься, гризе ручку (усе в домі зіпсував), постійно підхоплюється — то до вікна підбіжить, то на кухню помчиться пити або раптом із кішкою почне гратися. Пише будь-як, а переробляти категорично відмовляєть­ся, сидить і черкає щось на папірці. «Уроки готує годинами і від себе не відпускає. Доводиться бути поряд із ним, понукати, контролювати кожний крок. Такий став ледачий! Що трапилося з дитиною?» Нічого нового... Режим!
Деякі батьки можуть скептично зауважити: «Подумаєш, режим! Чи  так це важливо — дотримуватися його?»                         
Так! У житті першокласника режим  дня набуває особливого значення. Спробую переконати вас у цьому.    Початок занять у школі, як правило, о 8 годині . Виходить, потрібно так розрахувати ранковий час, щоб вистачило його на все: прибрати постіль, зробити зарядку, одягтися, поснідати. І головне, вийти з дому заздалегідь, не поспішаючи.     
Коли доведеться прокидатися маленькому школяру? Мабуть,  не пізніше сьомої. А тепер пересуньте «відбій» так, щоб до «підйому» було не менше одинадцяти годин (саме стільки часу має спати семи­річний малюк). І неодмінно простежте, щоб щовечора дитина засинала у визначений час.
Отже, перше — сон. Потрібно рано вставати, а отже, і лягати не пізно, інакше накопичується хронічне недосипання. Адже денний сон, такий звичний у дитячому садку, як правило, скасовується.

Навчання і рухи
Друге — рухи. Це найнеобхідніша умова успіху першокласників. Для того, щоб дитина добре навчалася, її руховий режим має складати 12—14 годин на тиждень.
А що ми бачимо на практиці? З дитячого садка малюк переходить у школу. При цьому розумове навантаження значно збільшується, а ру­хове, навпаки, скорочується на 50 %. Малорухливість — найобтяжливіша частина шкільних буднів.
Особливо важко дитині всидіти на одному місці. Сидіти доводиться в класі за партою, потім удома за столом. До того ж, є діти, які намагають­ся на всіх уроках «сидіти струнко», ретельно склавши руки перед грудь­ми і напружено випрямивши спину. Яку важку роботу вони викону­ють! Адже сидіння — активний процес і беруть участь у ньому 250 м'язів із 600, які є в організмі людини.
Ви, звичайно, помічали, що маленькі діти не можуть просто стояти. Вони скачуть на одній ніжці, кружляють, підстрибують. Напевно, кож­ному доводилося чути роздратоване: «Постій спокійно хоча б п'ять хви­лин!» А малюкам важко усе, навіть стояти. Щоправда, при цьому легше функціонувати серцю і легеням. Скільки може вистояти першоклас­ник? Саме п'ять, від сили сім хвилин, не більше. Далі настає перенапру­ження, а потім — зрив.
 
Навчання і прогулянка
Третє — повітря. Прогулянки на свіжому повітрі — найсильніші ліки від перевтоми.
Із першого шкільного дня час доводиться рахувати, його постійно не вистачає. Після уроків — усі це прекрасно знають — потрібно виконати домашнє завдання, а ще зробити роботу якісно. Посилена увага до на­вчальних успіхів свого чада — сьогодні фактор батьківського престижу. Ось і змушує мама переписувати вправу кілька разів, а м'язи слабкі. Тому почерк стає розмашистим, літери — кривими, письмо — неохайним.
Або читання. Щоб прочитати одну сторінку тексту, треба зробити 500 рухів очима. Малюк швидко стомлюється, не в змозі концентрувати увагу. Починаєш із ним говорити, а він не слухає. З'являється розгальмованість: крутиться, постійно щось хапає руками, кудись поривається, може і під стіл залізти або по канапі поскакати. «Який пустун. Припини забавлятися!» — гнівно викрикують дорослі, дивлячись на такого ма­люка. А він просто не витримує свою вікову норму інтелектуального навантаження.
Наближаються сутінки, а маленький трудівник завзято і безнадійно робить уроки.
Скільки ж на це в нього витрачається часу? Дві, три, іноді навіть чотири години! Так, як показують спостереження, зовсім не рідкість, коли першокласник сидить за уроками чотири години.
Де ж вихід? І перше, на що йдуть батьки — скасування прогулянки. Не встигаєш — не гуляєш. Картина дуже знайома.
Але ось уроки зроблені і наприкінці дня невгамовною увагою всієї сім'ї заволодіває телевізор. Між іншим, за це задоволення діти розпла­чуються своїм здоров'ям.
Чи замислювалися ви, чому передача «На добраніч, діти» триває 15 хвилин? Рівно стільки часу дозволяється дітям проводити біля те­леекрану. Проте люблячі мама і тато, зневажаючи елементарні пра­вила, не заперечують, коли хлопчики і дівчатка до глибокої ночі про­сиджують перед телевізором або комп'ютером, забуваючи про вечірній моціон.
Денна норма прогулянки першокласника — 3 години. А скільки гу­ляє ваша дитина? Напевно, менше. До чого це призводить? Перевтома накопичується, нестача свіжого повітря збільшується. У результаті бать­ківська недбалість обертається на шкоду школяру. Він виснажується в боротьбі з неправильним режимом і уроками, які не піддаються. Важко входить у світ обов'язків, яких не мав колись, причому обов'язків не завжди приємних. Нелегко сходиться з ровесниками в новому колек­тиві і відчуває трепет перед учителем.

Пам’ятка для батьків першокласника
Підтримуйте в дитини її бажання стати школярем. Ваше серйозне ставлення до шкільних проблем, досягнень, а можливо, й ускладнень допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища та діяльності.
·     Обговоріть із дитиною ті правила й норми, з якими вона зустрінеться у школі. Огрунтуйте їх необхідність.
·     Дитина має право на помилку. Кожна людина навчається, в неї може щось не виходити, – це правомірно.
·     Складіть разом із дитиною режим дня, стежте за його виконанням.
·     Не пропускайте труднощів, які виникають на початку навчання. Якщо, наприклад, у дитини логопедичні проблеми, починайте їх розв’язувати на першому році навчання.
·     Підтримуйте першокласника в його бажанні досягти успіху. У кожній діяльності обов’язково знайдіть, за що його можна похвалити. Пам’ятайте, що емоційна підтримка і похвала можуть помітно підвищити інтелектуальні досягнення людини.
·     Якщо вас щось тривожить у поведінці дитини, не соромтесь звернутись до шкільного психолога.
·     У зв’язку із соціальною позицією школяра в житті вашої дитини з’явилась авторитетніша людина, ніж ви. Це вчитель. Поважайте думки першокласника про свого педагога.
·     Навчання – це нелегка й відповідальна праця. Школа суттєво змінює життя дитини, але це не повинно впливати на різнобічний дитячий світ. У першокласника має залишатись достатньо часу на розваги та ігри.


Пошук
Календар
«  Серпень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

©Знам'янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 2019
Створити безкоштовний сайт на uCoz