Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 25.04.2018, 09:23

Школа №4

м. Знам’янка


Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти уроків [3]
Сценарії виховних заходів [0]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 185
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Методична скринька » Конспекти уроків

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. Ідеї етнопедагогіки в літературній спадщині Сухомлинського
10.04.2018, 11:20

                                                    Українська література 6 клас   

Тема: Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. Ідеї етнопедагогіки в літературній спадщині Сухомлинського (за збіркою "Гаряча квітка")

Мета: Продовжити подорож країною літератури рідного краю на приклад творів В. О. Сухомлинського із збірки "Гаряча квітка"; спонукати учнів до розуміння основної думки з оповідань; розширити чуттєву сферу сприйняття дітьми дійсності; розвивати вміння оперувати текстом, підтекстом, продуманим, прочитаним, відчутим; сприяти вихованню відповідальності за свої вчинки.

Тип уроку: поглиблення набутих знань

Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, виставка найвідоміших творів, фотоілюстрації, газетні і журнальні публікації,збірка "Гаряча квітка"

                                                       Перебіг уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Поглиблення знань про письменників-земляків.

Словникова робота (ознайомлення з поняттями)

Ідеї? Етно? Педагогіка?

ІІІ. Актуалізація знань учнів ( у п'ятому класі під час вивчення теми "Літературні казки" читали в класі казки в розділі "Лисиччині ліхтарики" із збірки В. О. Сухомлинського "Гаряча квітка")

Бліц-опитування

1. У чому загадковість назви книги? Які асоціації викликає?

2. Казки зібрані в розділі "Лисиччині ліхтарики"? Як пояснити назву?

3. Які казки сподобались, запам'ятались?

4. Які персонажі постають в уяві?

5. Чи можна їх погрупувати? За якими критеріями?

6. Персонажів якої групи найбільше в казках?

7. Хто з них викликає прихильність і симпатію? Чому?

8. В чому повчальність казок Сухомлинського?

9. До якої групи казок відносяться твори із збірки "Гаряча квітка"?

Теорія літератури

Що таке літературна казка?

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя

Наш земляк Василь Олександрович Сухомлинський - один з видатних педагогів сучасності, спадщина якого відзначається актуальність і чуттєвістю. 2018 рік буде ювілейним. Вся прогресивна громадськість відзначатиме 100-річчя від дня народження цього мудрого вихователя і письменника. Василь Олександрович формувався під впливом національно-селянського виховання, тому принцип народності є провідним у його вчительській діяльності. В ідеях цього принципу він вбачає найновіше відбиття духовних скарбів народу, його мудрості і вікової культури. Для нього ідея справжньої людини - це народний ідеал. Найбільш яскраво це розкрито у книзі "Як виховати справжню людину".

2. Учнівська міні-презентація

"Мудра людина із щирим серцем" (біографічні відомості про Сухомлинського)

3. Виступ бібліотекаря Андреєвої Т,Г, "Школа під Голубим Небом".

4. Учнівська міні-презентація "Огляд творчості, тематика".

5. Презентація бібліотекарем книжкової виставки.

6. Учнівська міні-презентація "Огляд збірки "Гаряча квітка". Тематичні групи оповідань".

Теорія літератури

Що таке оповідання? Спільне і відмінне між казкою та оповіданням?

7. Анкетування (експерти із трьох учнів проводять письмове опитування "Оповідання якої тематичної групи слід опрацювати на уроці?").

8. За результатами анкетування визначені для розгляду твори про Матір.

9. Робота в парах. Складання інформаційного грона до слова "Мати".

(приблизні відповіді)

                                  найдорожча людина

                                        найрідніша людина

                                          продовжувачка роду

   Мати                                  берегиня

                                              Україна

                                           рідна земля

                                     Божа Мати        

10. Експерти ділять учнів на три групи і визначають яке оповідання розглядатимуться на уроці.

11. Кожна група методом "витягання білета"обирає для захисту по два оповідання

12. Робота в групах. Конкурс "Ерудит" (хто найкращий)

Обрані оповідання "Образа", "Хто кого веде", "Іменини", "Сьома дочка", "Чому мама тепер плаче?", "Сиві волосинки".

                                                       І раунд   

Перша група складає запитальник по змісту оповідань "Образа", "Хто кого веде" (по три запитання)

Друга група відповідає на запитання за оповіданням "Образа"

Третя група визначає ідею цього твору та відповідає на питання до твору "Хто кого веде"

Друга група визначає ідею цього оповідання

                                                       ІІ раунд

Друга група складає запитання до творів "Іменини", "Сьома дочка"

Перша група відповідає на питання до твору "Іменини"

Третя група визначає ідею твору

Третя група відповідає на питання до оповідання "Сьома дочка"

Перша група визначає ідею.

                                                     ІІІ раунд

Третя група складає запитальник до творів "Чому мама тепер плаче?", "Сиві волосинки".

Перша група відповідає на питання до оповідання "Чому мама тепер плаче?".

Друга група визначає ідею.

Друга група відповідає на питання до твору "Сиві волосинки".

Перша група визначає ідею.

13. Вердикт експертів "Найкращий ерудит..."

Критерії:

- Хто найкраще відповів на запитання?

- Хто найбільше дав правильних відповідей?

- Автор найцікавішого запитання.

- Хто найкращий знавець творів збірки "Гаряча квітка".

V. Закріплення.

Установити відповідність (робота в парах)

Твори                                                     Ідеї

1.  "Образа                                    а) Вчитися бути справжньою людиною

2. "іменини"                               б) Справжня любов до матері проявляється в справах

     3. "Хто кого веде"                          в) Постійно турбуватися про неньку та її здоров'я

    4. "Сиві волосинки"                 г) Ображати маму - великий гріх

5. "Чому мама тепер плаче?"      д) Турбуватися, щоб горе обходило стороною       матусю, щоб її волосся не покривалося сивиною

6. "Сьома дочка"                 д) Поменше завдавати  душевного болю мамі, щоб на її очах з'являлися сльози радості.

1.                               5.

2.                               6.

3.

4.

VІ. Міні-диспут

1. Якою повинна бути справжня людина?

2. Доброта, любов, милосердя потрібні в сучасному світі чи це пережитки минулого?

3. Як навчитися відчувати чужий біль?

4. Чи знайдеться такий герой або герої з оповідань Сухомлинського, які б допомогли у вирішенні всіх трьох попередніх запитань?

5. Який девіз сьогоднішнього уроку? (приблизна відповідь: "Вчимося бути людяними")

6. Які ідеї Сухомлинського ви понесете в життя?

VІ. Підсумок. Оцінювання (вчитель оцінює активність і результативність роботі кожного учня).

VІІ. Домашнє завдання

І рівень: скласти сенкан "Справжня людина" або "В. О. Сухомлинський"

ІІ рівень: Зробити власні ілюстрації до опрацьованих творів (одну-дві)

ІІІ рівень: написати лист одному з героїв із прослуханих творів з побажаннями, порадами, повчаннями.

Вчитель Топчеєва Л.Г.

 

 

                                      

 

 

 

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: elen
Переглядів: 11 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

©Знам'янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz