7 листопада 2017 року відповідно до навчально-тематичного плану курсів підвищення кваліфікації вчителів, які викладають предмети освітньої галузі «Природознавство» (хімія, біологія, екологія, природознавство) було організовано педагогічну практику з проблеми: «Інноваційні підходи до викладання предметів природничого циклу» на базі Знам’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Знам’янської міської ради Кіровоградської області.
Організаторами виступили представники КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», методичний кабінет відділу освіти Знам’янської міської ради та адміністрація закладу.
У роботі практичного заняття брали участь: методисти науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» Ціперко Т.В., Богданова О.П., директор Знам’янської ЗШ І-ІІІ ступенів №4 Лядський В.А. та вчитель хімії, біології, екології Лядська М.В, керівник МО вчителів природничого циклу м.Знам’янка Шевченко О.Ю., директор КП « Знам’янська бальнеологічна лікарня» Кіровоградської обласної ради, Джулай В.О.
З вітальним словом до слухачів курсів звернувся директор закладу, Лядський Володимир Анатолійович. Він презентував основні вектори розвитку освітянського простору закладу. Зазначив, що ключовим фактором високого рівня освіти є мотивація вчителів та учнів до праці, створення сучасних умов навчання та реалізація практично-дійової і творчої складових змісту Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. У своєму виступі Володимир Анатолійович акцентував увагу на ролі методичних об’єднань в підвищенні рівня професійної компетентності вчителів природничого циклу.
Учасники педагогічного практикуму ознайомилися із сучасними підходами до організації навчально-виховного процесу. Зокрема, здобувачі освіти відвідали уроки досвідченого вчителя вищої категорії, вчителя методиста Лядської Маргарити Василівни. Урок хімії за новою програмою в 9 класі з теми «Значення водневого показника рН в житті людини» проведено на високому кваліфікаційному рівні. Мета уроку – поглибити знання учнів про рН середовища. Формувати навички визначення рН середовища. Прищеплювати відповідальне ставлення дітей до свого здоров’я. Протягом уроку прослідковувалася реалізація наскрізних змістових ліній програми: здоров’я і безпека, підприємливість і фінансова грамотність. Учитель на уроках вдало продемонструвала роботу учнів щодо підготовки та захисту програмних проектів.
Наявність у закладі навчального кабінету - одна із форм і методів організації освітнього процесу з природничих дисциплін в умовах реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти щодо розвитку особистості школяра, виявлення оптимальних масових, колективних, групових та індивідуальних форм роботи з школярами, у тому числі з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Учні продемонстрували системні навички роботи з уявного та наявного експериментів.
Із задоволенням, Маргарита Василівна, представила свій досвід роботи з обдарованими учнями (підготовка до олімпіад та робота в МАН). Учні в свою чергу продемонстрували свої кращі призові роботи.
Не менше враження здобувачі освіти курсів підвищення кваліфікації отримали під час екскурсії на КП «Знам’янська бальнеологічна лікарня» Кіровоградської обласної ради. Змістовну екскурсію, під час якої відвідано хімічну лабораторію, процедурні кабінети закладу, провела головний лікар лікарні. |